کد خبر 1312416
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
جنگ روایت‌ها، مسئله مهم امروز رسانه‌ها

یک استاد دانشگاه با اشاره به تأکید امروز رهبر معظم انقلاب بر اهمیت روایت حقایق انقلاب گفت: یکی از مهمترین مسائل امروز عالم رسانه روایت و روایتگری است و روایت‌گری یک کار اساسی و یک وظیفه اخلاقی، انسانی و ضروری است.

به گزارش مشرق، حسن خجسته استاد دانشگاه و معاون اسبق صدای جمهوری اسلامی ایران، پیرامون تأکید امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر اهمیت روایت حقایق انقلاب گفت:  یکی از مهمترین مسائل امروز عالم رسانه روایت و روایتگری است و یک نوع جنگ روایتی در عالم وجود دارد.

وی افزود: یک سندی است برای یک موسسه آمریکایی که می‌گوید ما دقیقاً وارد جنگ روایت ها هستیم و هر کس بتواند روایت و گزارش خودش را از پدیده ها در یک روز حاکم کند آن روز حاکم است تا باز فردا روایت و گزارش جدید بیاید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برخی وقایع، وقایع مهم و سرنوشت سازی برای یک گروه، جامعه و یک ملت است بنابراین چون سرنوشت ساز است باید این موضوع به سرعت در یک بستر دقیق و صحیح روایت شود.

خجسته تاکید کرد: اگر این روایت وجود نداشته باشد، چون موضوع مهم است مردم ناچار به استفاده ار روایت دیگران هستند و آن روایت اگرچه نادرست است اما در رفتار جامعه و محیط تأثیر دارد. بنابراین روایتگری یک کار اساسی و یک وظیفه اخلاقی، انسانی و ضروری است.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار پرستاران، انقلاب «جهاد روایت و تبیین» را از دیگر ابعاد خردمندی و تدبیر عمیق حضرت زینب برشمردند و افزودند: آن حضرت با روایت حقیقی، تأثیرگذار و ماندگارِ کربلا، فرصت نداد روایت دشمن بر واقعیت غلبه کند.

ایشان با تکرار تأکیدات گذشته خود درباره ضرورت روایت حقیقیِ «واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر» گفتند: اگر این کار نشود که در موارد متعدد نشده است، دشمن روایت تحریف‌آمیز و دروغ خود را در افکار عمومی جاری، و با عوض کردن جای ظالم و مظلوم، اقدامات مستمر ظالمانه خود را توجیه می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس